§ 1. Postanowienia ogólne
- Tyrolit Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, jako Producent udziela gwarancji na Urządzenia sprzedawane przez Partnerów handlowych Producenta.
- Warunkiem objęcia gwarancją Urządzenia jest wskazanie w fakturze sprzedażowej/zakupu nr produktu seryjnego Urządzenia, zaś gwarancja jest udzielana na warunkach opisanych w niniejszym dokumencie, który stanowi ogóle warunki gwarancji.
§ 2. Okres gwarancji
- Gwarancja udzielona jest na okres 12 miesięcy.
- Okres gwarancji liczony jest od dnia sprzedaży urządzenia Klientowi przez sprzedawcę, którą jest data wystawienia FV przez sprzedawcę.
- Wady urządzenia, zgłoszone Producentowi po upływie okresu gwarancji, nie są objęte gwarancją.
§ 3. Warunki gwarancji
- Gwarancja obejmuje wszelkie wady ujawnione w okresie objętym gwarancją, powstałe z przyczyn tkwiących w Urządzeniu, a istniejących w dacie sprzedaży.
- Gwarancją nie są objęte wady Urządzenia wynikłe z:
- uszkodzeń mechanicznych,
- użytkowania niezgodnego z zaleceniami instrukcji obsługi lub przeznaczeniem Urządzenia,
- zdarzeń losowych, w tym wyładowań atmosferycznych, pożaru, zalania, działania wysokich temperatur, czynników chemicznych i zmian natężenia/napięcia prądu,
- niewłaściwej instalacji czy też montażu części zamiennych/ uzupełniających, które są lub zostały zainstalowane lub zmienione niezgodnej z zasadami zawartymi w instrukcji, w tym niewłaściwego zasilania i podłączania zewnętrznych urządzeń mogących uszkodzić Urządzenie.
- Gwarancją nie są objęte materiały eksploatacyjne.
- Gwarancją nie są objęte elementy nie wytworzone bezpośrednio przez Producenta, jak również w sytuacji, gdy do uszkodzenia Urządzenia doszło z uwagi na zamontowanie elementów pochodzących od innych Producentów.
- Gdy doszło do naruszenie zabezpieczeń Urządzenia, a także w przypadku dokonania przez Klienta jakichkolwiek modyfikacji urządzenia lub napraw urządzenia z pominięciem trybu określonego w OWG – skutkuje wygaśnięciem niniejszej gwarancji.
§ 4. Zgłoszenie reklamacyjne
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno być dokonywane do sprzedawcy, który jest zobowiązany do przekazania zgłoszenia reklamacyjnego.
- Zgłoszenie reklamacyjne przez sprzedawcę powinno zostać przesłane pisemnie drogą mailową i zawierać:
- dane Klienta,
- dane podmiotu zgłaszającego wadę w imieniu klienta,
- fakturę z wpisanym numerem seryjnym/ numerem produktu, z którego będzie wynikało, iż urządzenie zostało zakupione u partnera handlowego Producenta oraz będzie możliwa weryfikacja co do tożsamości urządzenia,
- szczegółowy opis oraz okoliczności powstania wady i jeżeli jest możliwe załączenie fotografii lub filmu,
- dostarczenie Urządzenia jeżeli jest to niezbędne do rozpoznania gwarancji na adres wskazany w mailu odpadającym na reklamację.
- Producent zastrzega, że zgłoszenie gwarancyjne z naruszeniem ust. 1 może wydłużyć proces rozpatrzenia roszczenia gwarancyjnego lub spowodować jej nieuznanie w przypadku braku kompletnych danych lub dostarczenia Urządzenia w terminie gwarancji pomimo uznania, iż została ona zgłoszona w terminie za pośrednictwem komunikacji elektronicznej wskazanej w ust. 4
- Zgłoszenie roszczenia gwarancyjnego powinno zostać przesłane do Działu Wsparcia Sprzedaży na adres mailowy: biuro@tyrolit.com.
- Celem dokonania bezzwłocznego zgłoszenia roszczenia gwarancyjnego w okresie gwarancji, przed wysłaniem Urządzenia obarczonego wadą, Klient może dokonać zgłoszenia za pośrednictwem komunikacji elektronicznej na adres biuro@tyrolit.com, przy czym dokonanie zgłoszenia gwarancyjnego w okresie gwarancji, w formie elektronicznej pisemnej, o której mowa w niniejszym ustępie jest wystarczające dla uznania, iż zgłoszenie zostało dokonane w terminie obowiązywania gwarancji.
- Na Kliencie spoczywa obowiązek prawidłowego zabezpieczenia Urządzenie na czas transportu w ramach dostarczenia Urządzenia wraz ze zgłoszeniem gwarancyjnego.
§ 5. Prawa i obowiązki Producenta
- W razie pozytywnego rozpatrzenia gwarancji Producent zobowiązuje się do nieodpłatnej naprawy lub wymiany wadliwego Urządzenia na nowe, w przypadku stwierdzenia usterki niemożliwej do usunięcia.
- Jeżeli naprawa lub wymiana Urządzenia na nowe będzie pociągać za sobą niewspółmiernie wysokie koszty dla Producenta lub będzie niemożliwa, Producent zwróci Klientowi uiszczoną cenę, a Klient zwróci Producentowi Urządzenie.
- Jeżeli w momencie naprawy lub wymiany Urządzenie nie jest już produkowane, Producent jest upoważniony do zastąpienia go podobnym produktem o analogicznych parametrach jak Urządzenie objęte gwarancją
- Gwarancja zostanie rozpatrzona przez Producenta w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia lub od dnia przekazania Producentowi niezbędnych informacji lub dokumentów pozwalających na dokonanie oceny zasadności roszczeń czy też dostarczenia Urządzenia jeżeli takie będą wymagane.
- Producent przed podjęciem decyzji co do uwzględnienia reklamacji z tytułu gwarancji, może zażądać od Klienta udzielenia informacji lub przedstawienia dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 1 z zastrzeżeniem prawa do wydłużenia rozpoznania gwarancji o czas oczekiwania na odpowiedź ze strony Klienta.
- W przypadku nieuznania roszczenia gwarancyjnego przez Producenta Urządzenie zostanie zwrócone Klientowi.
- W przypadku nieuznania roszczenia gwarancyjnego przez Producenta, klient zostanie obciążony koszami weryfikacji usterki oraz kosztami transportu na wskazanej przez siebie adres w korespondencji mailowej